keskiviikko 23. toukokuuta 2018

Presentaatio

Kevään aikana LIQ BOX STOREn suljettua Espan ovensa, oli työnantajalla mulle isompi homma muunlaisissa hommissa. Olin pääasiassa koko harjoittelun ajan seissyt kameran takana haastamassa niitä omia taitoja (ja tutustumassa siihen omaan vanhaan järjestelmäkameraan) ja muutamaan otteeseen tehnyt pari graafista työtä Illustratorilla.


TEHTÄVÄN ANTO

Sovimme tapaamisen mahdollisen työtehtävän merkeissä. Tehtävänä oli luoda esitelmä eli presentaatio yrityksestä mahdollisille rahoittajille. Sain listan vaadittavasti materiaaleista ja kävimme läpi kokonaisesta ilmeestä. Esitelmästä haluttiin asiakaslähtöinen kannanotto sivuun, ja realistisempi ote. Esitelmän täytyisi olla yrityksen ilmeeseen sopiva ja selkeä niin esitelmän esittäjälle kuin yleisölle. Punainen lanka täytyisi näkyä koko esityksen ajan.

EHDOTUKSET

Ehdotin tavanomaisen Power Pointin tilalle Seidat-esitelmää, mikä oli minullekin ihan uusi juttu. Olin aiemmassa harjoittelussa päässyt siihen vähän tutustumaan, ja mulla oli mielikuva miten se toimii, mutta muuten sivupohja oli mulle aivan uusi juttu. Halusin työhön haastetta, ja uskoin että tämä olisi yrityksen ilmeeseen sopivampi vaihtoehto. Ideasta otettiin kiinni, ja sain luvan alkaa työstämään.

PRESENTAATION TYÖSTÖ

Kunnolliseen esitykseen kuuluu kansi, ja käytin siinä LIQin nettisivujen kantta. Koska presentaatio on kohdistettu tietylle ryhmälle eikä julkiseen käyttöön, tulen näyttämään tässä postauksessa vain osan sivuista.




Kannen jälkeen on pieni esitelmä yrityksestä, mikä löytyy myös heidän nettisivuilta. Pohjana käytin yrityksen aiemmissa käytettyjä taustoja mihin oli käyttöoikeus. Lisänä mun ottamia kuvia. Mun mielestä ihmiset ovat aina kiinnostavia ja siksi halusin tuoda vähän kurkistusta siitä ketä yrityksen takana seisoo.




Esiin on tärkeä myös tuoda makujen suunnittelija eli Tomi Björck. Kuva Tomin omilta nettisivuilta, mitä erityisesti toivottiin myös tähän esitykseen.




Presentaatiossa käydään monenlaisia kaavakkeita, joista tässä yksi. Piirsin Illustratorilla erilaisia kaavakkeita ja taulukkoja.




Koska esityksessä esitellään myös jälleenmyyjiä, keräsin netistä yritysten logoja.




LIQ BOX STORE oli tärkeässä roolissa esityksessä, joten lisäsin paljon kuvia. Kaikki kuvat on mun ottamia.





ARVIOINTI

Kävimme esitystä moneen otteeseen läpi, ja korjasimme tarvittavia kohtia. Tehtävääni kuului laajalti Seidat-sivun harjoittelu sekä esityksen opettaminen käyttäjälle. Lopputulokseen oltiin tyytyväisiä, ja työn helpottamiseksi loin siitä myös PDF-version. Työssä oli kokonaisuudessaan 20 sivua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti