tiistai 11. huhtikuuta 2017

Tapahtumamarkkinointi

Tapahtumamarkkinointi koostuu tapahtuman mainonnasta, minkä tarkoitus on saada paljon osallistujia kyseiseen tapahtumaan. Markkinoinnin välineinä toimivat esimerkiksi julisteet, flyerit, ständit, ja sähköisenä bannerit, tapahtumasivut, mainosvideot jne. Tapahtumaa voidaan myös markkinoida kohderyhmille sopiviin verkostoihin, esimerkiksi nuorten tapahtumasta voidaan mennä kertomaan kouluihin ja nuortenkeskuksiin. Aktiivisella markkinoinnilla lähestytään kohderyhmää suunnitelluilla myyntipuheilla.

Graafisella ilmeellä on suuri merkitys tapahtumamarkkinoinnissa, sillä se luo tapahtuman imagoa, ja esimerkiksi kiinnittää huomiota julkisissa tiloissa. Imago kertoo kohderyhmälle tietoisesti millainen se on, ja koostuu arvoista, asenteista ja kokemuksista.

Brändi on tuotteen tai palvelun ympärille kehittynyt positiivinen maine. Tämä tuo brändille lisäarvoa ja vahvistaa käyttäjänsä identiteettiä.



LÄHTEET:
http://blog.advanceb2b.com/fi/sosiaalinen-media-tapahtumamarkkinointi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti