torstai 3. toukokuuta 2018

Näyteikkunasuunnitelma

Liqin pop up -myymälän ollessa Esplanadilla, harjoittelu painottui aika paljon kameran taakse ja itse myymälätyöhön. Myymälä oli auki 4 kuukautta, ja sen aikana mulle löytyi paljon ideoita ja mahdollisuuksia kehittää omaa osaamistani, ja siitä irtosi paljon materiaalia someen.

Miettiessäni omaa kehitystäni, ehdotin että voisin suunnitella myymälään näyteikkunan. Ajalle sattui itsenäisyyspäivä, joulu, uusi vuosi ja ystävänpäivä, joten ikkunan ilme muuttui tiuhaan tahtiin vilkkaalla esplanadilla.

Mulle annettiin vapaat kädet itse ideointiin, ja tehtäväni oli keksiä joku hyvä kokonaisuus mikä omasta mielestäni toimisi. Ensimmäisinä viikkoina näyteikkuna oli tosi talvinen sesongin vuoksi, joten ideani lähti siitä, että ikkuna tarvitsisi aivan uuden ilmeen.




Näyteikkuna myymälässä oli tosi pieni, eikä siihen mitään kovin suurta mahtunut. Myymälän seinät olivat mustat, ja se upposi helposti Helsingin talvisen pimeään katukuvaan, eikä se helposti kiinnittänyt huomiota. Mielestäni ikkuna tarvitsi valoa, ja se oli ideani ykkösasia.


Myymälän näyteikkunan ensimmäinen somistus, havainnekuva

Ideointiin ei tarkkaa ohjeistusta ollut muuten kuin, ettei toteutus saisi maksaa paljoa ja katosta ei voisi roikuttaa mitään. 



Näyteikkunalle tulisi LIQin ilmeeseen sopivat hehkulamput, jotka toisivat sitä toivottua valoa. Fiilis on moderni ja sopiva myymälän muuhun ilmeeseen. Lamppujen kaveriksi kaikki pakkaukset ja lakritsia myymälässä oleviin cocktail-laseihin.

Ikkunan viereen oveen olisi tullut juliste myymälän loppuunmyynnistä.

Itse toteutus jäi tekemättä, sillä pop up-liikkeen sulkeminen tuli niin nopeasti, joten viimeisille viikoille ei haluttu tehdä uusia hankintoja.

myymälän cocktail-lasit

Hain ideoita ja fiilistä Pinterestistä, jotta idea hiukan tulisi paremmin esiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti